De CBW-MITEX Customer Journey 2012: handig als je een keuken koopt

Onlangs legden we de hand op de Customer Journey 2012 van CBW-MITEX. Het document is een visueel rapport van een onderzoek naar het gedrag van consumenten die een keuken kopen. Natuurlijk is het rapport bedoeld voor keukenzaken, maar als keukenklant kun je er ook je voordeel mee doen. Daarom zullen we het rapport nog een paar keer op KeukenErvaringen.nl bespreken. In dit artikel vertellen we hoe jij kunt profiteren van het onderzoek.

Wat is de Customer Journey 2012 van CBW-MITEX?

De Customer Journey 2012 is een onderzoek door CBW-MITEX naar het gedrag van consumenten wanneer ze een keuken kopen. Het onderzoek beschrijft de ‘reis’ die klanten afleggen om een keuken te kopen. Het onderzoek werd online uitgevoerd onder 207 personen die in de periode 2011/2012 een keuken kochten. Daarmee is het onderzoek niet uitermate kwantitatief, maar toch biedt het keukenzaken genoeg houvast en informatie om het verkoopproces aan te passen zodat klanten sneller een keuken kopen.

Het nut van de Customer Journey als je een keuken gaat kopen

De inzichten die het onderzoek oplevert zijn echter niet alleen nuttig voor keukenzaken: als jij een keuken gaat kopen, kun jij de informatie gebruiken om je beter te oriënteren of om de verkoper van je keukenzaak een stap voor te zijn. Wat een keukenzaak kan, kun jij immers ook: de informatie gebruiken om een zo positief mogelijk proces voor de aankoop van een keuken te realiseren.

Het onderzoek brengt overzichtelijk in kaart welke demografische segmenten (mannen/vrouwen, bepaalde leeftijdsgroepen) in welke fase (inspiratie, oriëntatie en aankoop) onderzoek doen naar welke gegevens. Anders geformuleerd: wie vindt wat wanneer belangrijk?
Zo blijkt bijvoorbeeld dat vrouwen de verkoopprijs van een keuken belangrijker vinden dan mannen en dat mannen een keuken echt willen zien. Natuurlijk kunnen er afwijkingen in de getoonde patronen zijn, maar keukenzaken zullen deze gegevens gebruiken om jou een optimale aankoopervaring te bieden. Ons advies: buit het uit!
Je koopt niet zomaar een keuken en bovendien betaal je er veel geld voor. Pak daarom elke kans en zorg dat jouw keukenverkoper niet een mijlenverre voorsprong op je heeft, maar dat je hem verbaal de baas kunt. Dat levert ten slotte een goede aankoopervaring, twee tevreden partijen én jarenlang keukenplezier op!

keuken-kopen-dit-vinden-mannenvrouwen-belangrijk/

Lees de reacties of reageer zelf op dit artikel